Правила за публикуване и отхвърлянe на мнения и поръчки

Начало 

Какви мнения се считат за добри

Специални изисквания за качествено мнение в различните категории:

Кои мнения не се толерират и няма да бъдат публикувани

Ограничения за писане на мнения и предлагане на продукти

Възможна намеса на модератори и бан


Какви мнения се считат за добри

Мнения трябва да отразяват гледната точка на потребителя и неговия личен опит. Търсим личната ви история при ползването на продукт или услуга. Ако тя липсва, няма да публикуваме мнението. Най-важното условие е да съдържат комбинация от коментирани детайли за продукта или услугата и да съдържат мнението на потребителя. Не публикуваме такива мнения, които съдържат само едната компонента. Мненията трябва да са честни и да не са продукт на лични или бизнес отношения с организацията, която предлага тази услуга или продукт.  

Мненията трябва да бъдат смислени, граматично правилни и написани на кирилица, с изкючение на местата описващи точното име на продукт или услуга. Мненията трябва да дават достатъчно детайли, показващи, че потребителят наистина е ползвал този продукт. 

Заглавията, плюсовете и минусите трябва да са специфични и уникални за всяко мнение.

Пример:

Обобщено мнение:  „Лека, но недомислена количка“

Мнение: "Купих количката като резервен вариант на друга моя тежка количка. Много е лека дори и с коша за новородено, можех да я нося с бебето като чанта. Изработена е хубави материи, но някои елементи не са измислени добре. Кошчето за след 6 месеца няма легнало положение, а само много лек наклон. Поставката за краката е много ниско и реално крачетата висят. Заради конструкцията си тази количка друса особено много, на мен ми се развинтиха няколко болтчета. Колкото и да ми обясняваха, че количката е проектирана да вози и големи деца, детето ми не започна да изпълва коша за новородено на 4 месеца и половина, като другата седалка също не изглежда особено голяма. Движението на сенника е много удобно, така нямаш нужда от чадър. Не мисля че е подходяща за високи хора, защото дръжките на количката са ниско и не се удължават. Сгъва се лесно и не заема много място вкъщи"

Плюс: Лека

Минус: Няма легнало положение

Начало


Специални изисквания за качествено мнение в различните категории:

  • Заведения - необходимо е да има описание на любима, препоръчана храна/меню или специфичен коментар по  обстановката.
  • Козметика - необходимо е да има описание на аромат или текстура на продукта, като най-важно е описанието на конкретен ефект върху потребителя
  • Хотели - необходимо е да има описание на обстановката и удобствата в стаите, конкретни елементи от обслужването, удобствата в хотела
  • Здраве - необходимо е да има описание за конкретен проблем, поради който сте посетили даден специалист или какво точно ви  е изследвано в лаборатория.

Кои мнения не се толерират и няма да бъдат публикувани 

  • фалшиви мнения (когато потребителят не е ползвал продукт, но пише мнение, която съдържа детайли и специфики)
  • копирани от друго място  мнения или  мнения, копирани от друг потребител на Отзиви.бг 
  • тенденциозни мнения - писане на поредица негативни, или поредица само позитивни мнения за марка или група продукти, както тенденциално негативно отношение към марка
  • мнения, които могат да бъдат окачествени като клевета - такива мнения, които съдържат обвинение към марка или продукт. Публикуваме само факти при използването на продукт или услуга.
  • мнения, които съдържат само обща информация или информация, която може да се отнася за различни продукти от един клас или конкурентни продукти
  • мнения, които съдържат копирани и идентични текстове от други мнения на същия потребител
  • мнения, които съдържат текстове като "качествен продукт", "много добър" или "доволна съм",  "има ефект", но не описват специфични особености
  • включване на части или напълно копиране в текста за мнение на информация, която е копирана от официален сайт, търговски сайт или описание на опаковката на продукт 
  • мнения, които съдържат копирани или обобщени части от други мнения на други потребители 
  • безсмислени думи, които не формират цялостен отзив, както и такива които съдържат l33t (комбинация от символи, цифри, малки и големи букви, както текст написан само с големи букви)
  • написани само на латиница
  • поредица от мнения на един потребител, който пише еднакви заглавия за повече от един продукт или еднакви плюсове и минуси за повече от един продукт
  • съдържащи обиди, вулгаризми, нецензурни думи, както и насаждащи ксенофобиярасизъм, и омраза на етническа или религиозна основа
  • пропаганда, спам, рекламни съобщения и линкове

 Подобни мнения изобщо няма да бъдат публикувани. При нарушение, администраторът ще уведоми потребителя. При повторно нарушени, ще бъдат налагани наказания като бан или невъзможност да бъдат използвани натрупаните точки.

Мнения за ваучери-подаръци, книги и тестери не се публикуват.

При минимални граматически грешки или стилистични неточности е възможна редакция от страна на наш модератор.

Начало


Ограничение за писане на мнения, предлагане на продукти и обработка на поръчки 

Потребителите имат ограничения за писане на мнения:

  • да пишат не повече от 3 (три) мнения на денонощие, включително и добавените нови продукти, като написаните мнения трябва да са различни категории. Системата автоматично не позволявя да се пишат повече мнения за деня.
  • да предлагат не повече от 5  (пет)нови продукти за седмица и не повече от 2 продукта в една подкатегория на седмица. Превишеният брой предложени продукти изобщо няма да бъде разглеждан от администратор и ще бъдат директно архивирани. 
  • да пишат не повече от 1 (едно) мнение за представените нови продукти на седмица. 

Потребителите нямат право да пишат мнения за всички продукти в една или всички категории. Разрешеният брой мнения за продукти в дадена подкатегория е до 60 % от общия брой представени продукти в подкатегорията. Писането на мнения за всички продукти в подкатегория, които превишават ограничението, се счита за даване на фалшиви мнения, като мненията ще бъдат директно архивирани без да бъдат разглеждани от администратор и потребителят може да получи бан. След преминаването на това ограничение, потребителят има право само да предлага нови продукти.

Сайтът може да изика предварително удостоверяване/потвърждаване на покупката чрез потвърдителен мейл на поръчката, касова бележка или други документи. Ако не потребителят не предостави потвърждение, мнението му няма да бъде публикувано. За продукти в секциите Техника, Обзавеждане, Дом, Козметика задължително се изсква изпращане на потвърждение за покупка.

При наличието на прекалено много предложени продукти в дадена подкатегория, администраторът може да ограничи въвеждането на нови продукти в тази категория. Потребителите, които предлагат продукти в тази категория, ще бъдат персонално информирани чрез мейл за тази промяна.

Секцията Храни и напитки, Козметика, Заведения и Специализирани магазини  са затворени за предложения на нови продукти от потребителите.

Не се приемат предложения  за различни разфасовки на продукти, както и различни цветове на продукти.

При преминаване на тези ограничения, системата автоматично ще архивира мненията в повече и те няма бъдат разглеждани от администратор и публикувани.

Потребители, които са от едно домакинство (изпращат мнения от един и същ IP адрес и имат еднакъв адрес на доставка на подарък) нямат право да пишат мнения за едни и същи продукти/услуги. При откриване на такива профили, те ще бъдат поставени под наблюдение на модератор. Част от поръчките и точките им могат да бъдат задържани до установяване/отхвърляне на възможността за поддържане на дублирани профили.  При откриване на писани мнения (дори и различни по смисъл) от двата/допълнителните профили, модераторът ще наложи бан/изтрие всички профили и точките ще бъдат загубени.

Начало


Възможна намеса на модератори и бан

Бан означава забрана (от англ.) Бан от сайта означава, че достъпът от сайта ще бъде ограничен за определен период от време. Модераторите имат възможност за ограничение на достъпа за часове, дни, седмици, месец и завинаги. Възможна е загуба на натрупаните точки или изтриване на профила. Нарушения, които водят до  намеса на модераторите:

  • Създаване и поддъжане на повече от един профил
  • Създаване на обиден профил и потребителско име
  • Писане на фалшиви мнения
  • Тенденция за писане само на негативни или позитивни мнения
  • Писане на мнения за всички или повечето продукти в дадена категория
  • Копирането текст или част от текст от други източници и представянето му като мнение
  • Вписването на описание на продукта в полето за мнение
  • Писането на мнение на повече от три последователни продукти в дадена категория
  • Систематично нарушаване на правилата на сайта и неспазване на указанията и предупрежденията на модераторите
Потребители, които са от едно домакинство (изпращат мнения от един и същ IP адрес и имат еднакъв адрес на доставка на подарък) и нарушават правилата да не пишат мнения за едни и същи продукти ще им бъде наложен бан или ще им бъде изтрит профила.